à rets varumÀrke gÄr till ett företag eller en organisation som arbetat strategiskt för att utveckla varumÀrket för sitt företag eller sin produkt eller tjÀnst. VarumÀrket ska haft en stark utveckling under Äret sÄvÀl i kÀnnedom som attityd, samt bidragit med betydande roll till företagets eller organisationens resultat. De ska ocksÄ ha synts utanför PiteÄ och dÀrigenom satt PiteÄ pÄ kartan.
Northern hooligans Àr à rets varumÀrke i PiteÄ och under fredagskvÀllen tog Jonas Berglund emot priset pÄ Pite havsbad dÀr PiteÄs nÀringsliv samlats för PiteÄ business awards.
Hur kÀnns det?
â ObekvĂ€mt, jag Ă€r ett black metal-band pĂ„ schlagerfestival, sĂ€ger Jonas Berglund.
Motivering: "Northern Hoolighans Àr inte norrlÀndskt blyga utan kaxiga med ett djÀrvt varumÀrke. En blandning av outdoor och streetmode som attraherar bÄde unga och vuxna med rötterna utanför storstadsomrÄdena. Ett varumÀrke som tror pÄ naturen och att stora saker kan komma frÄn smÄ platser. MÀrket finns representerade av butiker i hela Sverige och e-handeln nÄr kunder över hela vÀrlden."
Priset delas ut av Creative North och juryordförande Àr Niclas Wikström, Oh My.
Ăvriga nominerade Ă€r Pireva och Sparbanken nord.