Norr Media köper digitala skyltar – störst i regionen

Norr Media köper åtta digitala stortavlor av NV Förvaltning i Skellefteå och äger därmed 16 skyltar i Luleå, Piteå, Skellefteå, Boden, Umeå och Kiruna. ”Vi ökar vår redan starka räckvidd och kan erbjuda våra kunder regionens starkaste genomslag och kundnytta”, säger Mats Ehnbom, vd för Norr Media.

Norrbotten 14 juni 2022 14:00

Norr Media kunde innan affären erbjuda åtta digitala stortavlor i fyra städer i Norrbotten. I och med köpet äger Norr Media 16 skyltar och kan därmed erbjuda över 300 000 kontakter i sex städer - Kiruna, Boden, Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå.  

– Vi gör detta för att ytterligare stärka vårt erbjudande till våra kunder. Affären gör oss till den största aktören på digitala skyltar i vår region, vilket är strategiskt viktigt. Samtliga skyltar har attraktiva lägen och ger därför maximal kundnytta, säger Mats Ehnbom, vd för Norr Media.

Norr Media kombinerar regionens starkaste räckvidd i nyhetsmedier, med titlarna NSD, Norrbottens-Kuriren, Piteå-Tidningen och Norrans nyhetssajter och papperstidningar, med gratistidningar och digitala stortavlor. Nära nog hela regionens befolkning nås av mediemixen varje vecka. I portföljen finns även NENT:s radiokanaler.

– Vi satsar för att möta kundernas behov. Hos oss kan kundernas få alla sina behov av marknadsföring och kommunikation uppfyllda, i regionens starkaste mediekanaler, säger Marie Burvall, försäljningschef i Skellefteå.

Affären innebär att Norr Media nu också etablerar skyltnärvaro på attraktiva lägen i Skellefteå och utökar innehavet i Piteå.

– Det här är mycket positivt för våra kunder – vi ser en stor efterfrågan på skyltar och det blir ett optimalt komplement till Norran och Norran.se, säger Marie Burvall.

 – Ett välkommet tillskott som kommer att gynna våra kunder, säger Sabina Nilsson, försäljningschef i Piteå.

Säljare är NV Förvaltning ab i Skellefteå.

– För oss som säljare känns det bra att Norr Media fortsätter att utveckla DOOH (Digital out of home). Det är ett underskattat annonsforum, inte minst i kombination med reklamradio, säger Anders Westermark, investeringsansvarig vid NV Förvaltning.

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!

 
 
 
 
 
 

Ämnen du kan följa