Norr Media kunde innan affÀren erbjuda Ätta digitala stortavlor i fyra stÀder i Norrbotten. I och med köpet Àger Norr Media 16 skyltar och kan dÀrmed erbjuda över 300 000 kontakter i sex stÀder - Kiruna, Boden, LuleÄ, PiteÄ, SkellefteÄ och UmeÄ.
â Vi gör detta för att ytterligare stĂ€rka vĂ„rt erbjudande till vĂ„ra kunder. AffĂ€ren gör oss till den största aktören pĂ„ digitala skyltar i vĂ„r region, vilket Ă€r strategiskt viktigt. Samtliga skyltar har attraktiva lĂ€gen och ger dĂ€rför maximal kundnytta, sĂ€ger Mats Ehnbom, vd för Norr Media.
Norr Media kombinerar regionens starkaste rÀckvidd i nyhetsmedier, med titlarna NSD, Norrbottens-Kuriren, PiteÄ-Tidningen och Norrans nyhetssajter och papperstidningar, med gratistidningar och digitala stortavlor. NÀra nog hela regionens befolkning nÄs av mediemixen varje vecka. I portföljen finns Àven NENT:s radiokanaler.
â Vi satsar för att möta kundernas behov. Hos oss kan kundernas fĂ„ alla sina behov av marknadsföring och kommunikation uppfyllda, i regionens starkaste mediekanaler, sĂ€ger Marie Burvall, försĂ€ljningschef i SkellefteĂ„.
AffÀren innebÀr att Norr Media nu ocksÄ etablerar skyltnÀrvaro pÄ attraktiva lÀgen i SkellefteÄ och utökar innehavet i PiteÄ.
â Det hĂ€r Ă€r mycket positivt för vĂ„ra kunder â vi ser en stor efterfrĂ„gan pĂ„ skyltar och det blir ett optimalt komplement till Norran och Norran.se, sĂ€ger Marie Burvall.
â Ett vĂ€lkommet tillskott som kommer att gynna vĂ„ra kunder, sĂ€ger Sabina Nilsson, försĂ€ljningschef i PiteĂ„.
SÀljare Àr NV Förvaltning ab i SkellefteÄ.
â För oss som sĂ€ljare kĂ€nns det bra att Norr Media fortsĂ€tter att utveckla DOOH (Digital out of home). Det Ă€r ett underskattat annonsforum, inte minst i kombination med reklamradio, sĂ€ger Anders Westermark, investeringsansvarig vid NV Förvaltning.