Piteåbaserade Reclaimit arbetar med automatiserad retur- och reklamationshantering för butiker och e-handel. Bland kunderna finns bland annat iDeal of Sweden, Coolstuff, Kitchentime, Netonnet, Skånska Byggvaror, Power och Sodastream.

Nu rekryterar företaget en ny vd, Wilhelm Hamilton. Han kommer närmast från en tjänst som globalt ansvarig för resevertikalen på Klarna.

– Jag känner mig entusiastisk och ödmjuk över förtroendet att få leda Reclaimit in i en ny tillväxtfas. Detaljhandeln står inför en utmanade situation, där den traditionella fysiska handeln måste öka effektiviteten och e-handelskanalen måste adressera ökande returkostnader. Samtidigt vill man förbättra kundupplevelsen för att få fler lojala, återkommande och lönsamma kunder. Reclaimit har, med sin långa erfarenhet av att skapa lönsam och kundvänlig retur- och reklamationshantering, nycklarna för att lösa dessa utmaningar. Det kommer att vara en förutsättning för ökad lönsamhet i såväl e-handel som fysiska kanaler”, säger Wilhelm Hamilton, tillträdande vd.

Den avgående vd:n och medgrundaren Håkan Johansson står kvar som delägare och går nu in som bolagets styrelseordförande.

– Då vi nu växlar upp bolagets tillväxttakt är det ett naturligt steg att anställa en ny VD med uttalat fokus på internationalisering, fler kunder, partnerskap och att fortsätta utveckla marknadens bästa produkt. Det blir spännande att vara med på Reclaimits tillväxtresa i en ny roll och hjälpa Wilhelm att göra Reclaimit till, inte bara Nordens, utan även Europas ledande retur- och reklamationssystem”, säger Håkan Johansson.