Mediebyrån Context Media har etablerat sig i olika delar av Sverige och då bland annat i Luleå. Senast etablerade de sig i Stockholm där de startade ett nytt kontor 2018. Nu inleder de ett nytt samarbete med kafferosteriet Löfbergs.

– Det är en ära och ett stort ansvar att ta sig an ett anrikt familjeföretag som alla svenskar känner till, säger Staffan Petersson, projektledare och partner på Context Media.

Anledningen till att Löfbergs valde Context media som byrå är deras långsiktiga lösningar menar Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

– För oss är det viktigt att jobba med partners som förstår och vill lära känna oss på riktigt. Våra behov kan variera över tid och då är det viktigt att vi har en partner som förstår det. Vi jobbar långsiktigt med vårt varumärke och det händer oerhört mycket hos oss just nu, både med utvecklingen av varumärket och produktinnovationer, vilket är väldigt spännande! Här tycker vi att vi har hittat en lösning tillsammans med Context Media som passar oss i det vi gör nu, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs

Context Media kommer framförallt att jobba med Löfbergs på den svenska marknaden.

– Vår digitala spetskompetens i kombination med vår breda erfarenhet från de traditionella medierna kommer att ha en avgörande roll för att få maximal effekt i dagens föränderliga medielandskap. Context Media har en stark lokal förankring med kontor som sträcker sig från Luleå i norr till Kalmar i söder, säger Staffan Peterson, projektledare Context Media.