Krönika: Know, Like, Trust

Ditt innehåll är bra. Du vet hur man sätter ihop ord, bilder och rörliga bilder på ett sätt som folk vill ta del av, du är nästan där. Men spelet är ännu inte vunnet.

Det spelar ingen roll hur bra du är på att författa bra innehåll i dina kanaler online, du når inte din publik som gynnar dina affärer förrän du har den sista pusselbiten på plats.

Låt oss ta en titt på vad det skulle kunna vara för pusselbit.

Verkligheten är att din publik kommer inte att på allvar att skapa momentum i dina affärer förrän du bemästrar “Know Like and Trust”-faktorn. Säljare som möter kunden ansikte mot ansikte har vetat det här i årtionden men många företagare kämpar fortfarande för att få det att fungera. Intresserad? I så fall får du här 13 idéer. Högkvalitativt innehåll väcker uppmärksamhet och bygger ditt rykte, det låter folk se vem du är och varför du är värd att lyssna på. Din publik växer i proportion till kvaliteten på innehållet som du skapar och levererar.

Här får du fyra sätt som hjälper dig med första steget “Know”.

1. Gör klart vem du pratar med: Prata inte med ”alla”. Identifiera din köpares persona och anpassa ditt innehåll för dem.

2. Visa din kompetens inom din bransch, använd innehåll att positionera och visa dig själv som en auktoritet. Ge dina idéer namn och etiketter och presentera formler tillsammans med empiriska bevis. Denna metod har mycket större effekt än att bara förmedla din åsikt.

3. Skapa rätt innehåll: Researcha, ställ frågor och gräv djupt för att se till att du skapar innehåll din målgrupp vill konsumera.

postlista. Ta reda på vad som håller din publik uppe på natten, erbjud sedan en bok, särskild rapport eller ett sk. white paper.

Tänk dig två personer som har en identisk produkt och ett identiskt pris. En person framstår som tråkig och opersonlig. Den andra är charmig, intressant och får dig att må bra. Vilken skulle du helst göra affärer med? En hög profil räcker inte för att omvandla prospects till kunder. Du måste också bygga relationer för att vårda din likeability.

Här är fem sätt för att bli mer omtyckt online (Like).

1. Var autentisk och uttryck din unika röst genom ditt innehåll.

2. Var verklig: Om du stöter på ett tråkigt, ansiktslöst företag stänger folk av. Istället bör du öka din popularitet genom att skriva med passion, dela dina berättelser och vara personlig.

3. Var snäll! Det låter självklart, men tyvärr är det inte det. Irritera inte eller prata illa om andra människor. Var till hjälp, lyhörd och generös med din tid och din uppmärksamhet. Din publik kommer att älska dig desto mer för det.

4. Initiera en tvåvägskommunikation: Bjud in din publik att engagera och interagera med dig. Bjud in till kommentarer på dina inlägg i sociala medier.

5. Var generös: Dela innehåll och hjälp andra människor. Räkna inte med att personer ska dela dina saker om du inte visa ett åtagande att göra detsamma.

Medan du levererar ditt värdefulla innehåll säljer du inte, men du banar vägen för att så småningom sälja en produkt som är relaterad till innehållet längre fram. När det gäller att sälja på nätet, är att vara en auktoritet och få likeability sällan inte ensamt tillräckligt - du behöver få riktigt förtroende.

Här är fyra sätt att få förtroende (Trust) online.

1. Ge bort (en del av) din bästa grejer, webben översvämmas med gratis innehåll. Om du vill sticka ut, måste även dina gratiserbjudanden vara anmärkningsvärda.

2. Svik inte, om du säger att du kommer göra en artikel varje dag, gör en artikel varje dag. Bryter du dina löften avdunstar också din trovärdighet.

3. Var genomgående bra, träna din publik att förvänta sig en viss nivå av kvalitet från dig och leverera ständigt. När du gör det kommer de komma till dig först, snarare än att gå någon annanstans.

4. Använd referenser, låt en tredje part gå i god för dig genom att dela sina erfarenheter av dig med sina egna ord. Det är ett bra sätt att visa hur du levererar en positiv upplevelse.

När du kombinerar Know, Like, Trust händer det magiska. Du blir en auktoritet och kan bygga en grupp av våldsamt lojala anhängare som i slutändan kan bli lojala kunder.

Men resultat som dessa tar både tid och ansträngning i anspråk. Du måste kämpa hårt för ditt utrymme online, och du får aldrig ge upp. Lycka till!

 
 
  • Senaste nytt
  • Missa inte
  • Krönikor
  • Senaste nytt