"För oss är det en självklarhet att stötta föreningar, både idrottsföreningar och andra föreningar. Just när det gäller VildaKidz var beslutet inte särskilt svårt – de gör så oerhört mycket bra saker för barn och unga", säger Fredrik Palmquist, kommunikationschef BDX, i ett pressmeddelande.

Tanken är att Vilda Galan ska bli en årligen återkommande gala där snällhet lyfts fram och uppmuntras. I övrigt strävar VildaKidz för att alla barn och unga ska kunna få ha en meningsfull fritid dit alla är välkomna så att ingen ska känna sig utpekad eller utesluten.

"Vi strävar mot att barn och unga ska få må bra helt enkelt oavsett ekonomiska förutsättningar. Vår enda regel är att man ska vara snäll, annars får man vara precis som man är. Därför tycker vi även att barn och unga som gör något bra ska hyllas, det är därför vi har skapat Vilda Galan", säger Anna Karlsson, VildaKidz.

Artikelbild

| Anna Karlsson, VildaKidz och Fredrik Palmquist, BDX.

BDX omsatte 2,9 miljarder kronor 2016.